תאונות במקום העבודה למורות ומורים: מה עושים כשהלוח כבר לא רק בכיתה?

מורים רבים מתמודדים יום יומית לא רק עם האתגרים החינוכיים שבמלאכת ההוראה, אלא גם עם סיכונים פיזיים שקיימים בבתי הספר. כיצד מתמודדים עם תאונה במקום העבודה? הנה סיפור מעניין:

אחד המורים בבית הספר שייצגנו אותו מול ביטוח לאומי – נפגעי עבודה, עלה על כיסא פלסטיק כדי להוריד חומרים מהארון. הכיסא נשבר, והוא נפל ושבר את הקרסול. התוצאה?

שלושה חודשים של אי יכולת לעבוד ומוגבלות מתמשכת ברגל. לאחר שבנינו ביחד איתו את התיק וליווינו אותה לוועדה, הוא זכה במענק חד פעמי מביטוח לאומי בסך של 75,000 ש"ח עבור 15% נכות.

איך אתם יכולים להגן על עצמכם ולמנוע תאונות כאלה?

השתמשו בציוד המתאים: תמיד חשוב לבחור בסולם או בכיסא יציב ובטוח להגעה למקומות גבוהים. זה לא משנה אם מנהל בית הספר ביקש או שהחלטתם על דעת עצמכם..

אל תבצעו פעולות לבד: כשצריך להוציא או להחזיר חומרים ממדפים גבוהים, חשוב לעשות זאת בצוות ובשימוש נכון.

עקבו אחר נהלי הבטיחות: הבטיחו שבבית הספר קיימים נהלי בטיחות ברורים ושכולם מודעים אליהם.

אם המעסיק מבקש ממכם לבצע פעולה שיכולה להיות לא בטוחה עבורכם אל תבצעו אותה.

על מנהל בית הספר לדאוג לבטיחות שלכם בעבודה!

מה לעשות אם נפגעתם במהלך עבודה?

דיווח ותיעוד: דווחו מיד על התאונה למנהל/ת הבית ספר. צלמו את מקום האירוע והמפגע.

הגשת תביעה: על המעסיק לחתום לכם על טופס 250 שהוא טופס שמאשר את התאונה בזמן העבודה. תתחילו מלהגיש בקשה להכרה בתאונה כתאונת עבודה.

את הטפסים תוכלו למצוא את באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

המפתח הוא להיות מודעים ומוכנים. בית הספר הוא מקום של למידה וצמיחה, ואנו רוצים שכולם ירגישו בטוחים בו, גם מורים וגם תלמידים.